In het dagelijks leven zie je het tegenwoordig erg vaak dat mensen twee dingen tegelijk willen doen. Het is erg eenvoudig en gebruikelijk geworden om te bellen tijdens het autorijden, te praten tegen collega’s terwijl je een e-mail wilt versturen en te lunchen tijdens een vergadering. Het geeft je misschien het gevoel dat het zeer efficiënt is maar in werkelijkheid zorgt het ervoor dat je gestrest wordt.
Het blijft voor veel personen lastig om een pauze in te lassen, omdat het eenmaal goed voelt om door te werken. Wanneer je op een bepaald moment niets aan het doen bent krijg je een schuld gevoel.
Wanneer je voor jezelf een goede planning maakt zal je geen tijd te kort komen. Tijdens de planning kun je tijd vrij maken om op een vast moment pauze te gaan houden. In een pauze kun je tot rust komen waardoor je na die tijd weer fanatiek aan het werk kunt gaan.
Time management leren
Door een volledig overzicht te creëren in je werk krijg je rust in je hoofd en blijf je gefocust. Je blijft ontspannen en je krijgt meer gedaan. Al deze aspecten hebben te maken met time management. Time management is een combinatie van verschillende soorten vaardigheden, instrumenten en technieken die men in kan zetten om de tijd zo efficiënt in te delen. Wanneer je het lastig vindt om overzicht te houden en/of te plannen dan kan het raadzaam zijn om eens een cursus time managment te volgen. Op internet worden deze cursussen op veel verschillende plaatsen aangeboden en het hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Daarnaast zijn er online tal van blogs waar tips en tricks op dit gebied gegeven worden. Kijk hiervoor maar eens op https://www.heteffectievewerken.nl/blog/.